Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání české a německé právní úpravy nekalé soutěže s přihlédnutím k evropskému právu
Vacková, Linda ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Předmětem této diplomové práce je právaní úprava práva nekalé soutěže a to konkrétně srovnání právní úpravy české a německé s přihlédnutí k právu evropskému. Právo nekalé soutěže, jakožto jedna ze dvou větví práva soutěžního (práva hospodářské soutěže), je souborem právních norem zakazujících určitá jednání v hospodářské soutěži a stanovujících sankce za porušení těchto zákazů. Ústřední pojem celé práce nekalá soutěž zahrnuje ty případy, kdy někdo zneužívá a deformuje konkurenční prostředí nekalým způsobem. Lze ji definovat jako soutěž, kterou někdo kazí, v níž někdo něco zatemňuje anebo soutěž, v níž se někdo chová nepoctivě, nemravně, nečestně či nevyhovujícím způsobem. Tato diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol. V první kapitole byl nastíněn účel a vůbec potřeba regulace soutěžního práva, stejně tak základní pojmy a definice. Byly definovány pojmy jako soutěž obecně, hospodářská soutěž, soutěžní právo a nekalá soutěž. V kapitole druhé bylo přistoupeno k rozebrání normativního základu práva nekalé soutěže, k pramenům práva. Bylo pojednáno o ústavněprávních základech, zákonné úpravě i evropském právu. Kapitola třetí je zaměřena na téma soutěžního vztahu jakožto vztahu horizontálního a vertikálního. Jsou zde podrobně vysvětleny pojmy subjektů, které vystupují v rámci těchto vztahů nebo na...
Nekalá reklama
Foltínová, Ľubica ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
V rigorózní práci předkládám systematickou analýzu problematiky nekalé reklamy. Cílem mé práce je poskytnout ucelený pohled na právní úpravu uvedené problematiky z hlediska soukromého a veřejného práva s důrazem na prolínání těchto norem. Vymezit pojem nekalá reklama může být problematické, protože vymezení samotného pojmu reklama je náročné. Legální definice reklamy se nachází v zákoně o regulaci reklamy, který lze považovat za základní pramen regulace reklamy veřejným právem. Další legální definici reklamy lze najít v zákoně o provozování rozhlasového a televizního vysílání, který reguluje reklamu v televizním a rozhlasovém vysílání a reklamu vysílanou prostřednictvím zvláštních přenosových systémů, např. internetu. Vymezení nekalosti (a tím nepřímo i nekalosti reklamy) se nachází v obchodním zákoníku. Nekalost je vyjádřena pomocí generální klauzule. Nekalou reklamu tak lze charakterizovat jako aktivitu, která naplňuje legální definici reklamy a zároveň naplňuje generální klauzuli proti nekalé soutěži. Má práce se věnuje těmto aktivitám a boji proti nim. Rigorózní práce je rozdělena do tří rozsáhlých kapitol. První kapitola se zabývá historickým vývojem nekalé reklamy a stávající právní úpravou tohoto fenoménu z mezinárodního, evropského a zejména z lokálního hlediska. V této kapitole jsou...
Ochrana spotřebitele před nekalosoutěžními praktikami
Necidová, Jana
Diplomová práce popisuje problematiku nekalosoutěžního jednání na internetu vůči spotřebiteli. V literární rešerši je vytvořen ucelený přehled základních pojmů jako jsou generální klauzule, hospodářská soutěž, nekalá soutěž a skutkové podstaty ne-kalé soutěže a ochrana spotřebitele. Vlastní práce obsahuje popis konkrétních nekalých praktik používaných při propagaci výrobků či služeb na internetu. Ke zjištěným nekalým obchodním praktikám jsou přiřazeny judikáty pro komparaci a vyhodnocení závěru. Další část představuje dotazníkové šetření a jeho analýzu, pro komplexní pojetí dané problematiky a vyvození závěrů a doporučení.
Srovnání české a německé právní úpravy nekalé soutěže s přihlédnutím k evropskému právu
Vacková, Linda ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Předmětem této diplomové práce je právaní úprava práva nekalé soutěže a to konkrétně srovnání právní úpravy české a německé s přihlédnutí k právu evropskému. Právo nekalé soutěže, jakožto jedna ze dvou větví práva soutěžního (práva hospodářské soutěže), je souborem právních norem zakazujících určitá jednání v hospodářské soutěži a stanovujících sankce za porušení těchto zákazů. Ústřední pojem celé práce nekalá soutěž zahrnuje ty případy, kdy někdo zneužívá a deformuje konkurenční prostředí nekalým způsobem. Lze ji definovat jako soutěž, kterou někdo kazí, v níž někdo něco zatemňuje anebo soutěž, v níž se někdo chová nepoctivě, nemravně, nečestně či nevyhovujícím způsobem. Tato diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol. V první kapitole byl nastíněn účel a vůbec potřeba regulace soutěžního práva, stejně tak základní pojmy a definice. Byly definovány pojmy jako soutěž obecně, hospodářská soutěž, soutěžní právo a nekalá soutěž. V kapitole druhé bylo přistoupeno k rozebrání normativního základu práva nekalé soutěže, k pramenům práva. Bylo pojednáno o ústavněprávních základech, zákonné úpravě i evropském právu. Kapitola třetí je zaměřena na téma soutěžního vztahu jakožto vztahu horizontálního a vertikálního. Jsou zde podrobně vysvětleny pojmy subjektů, které vystupují v rámci těchto vztahů nebo na...
Nekalá reklama
Foltínová, Ľubica ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
V rigorózní práci předkládám systematickou analýzu problematiky nekalé reklamy. Cílem mé práce je poskytnout ucelený pohled na právní úpravu uvedené problematiky z hlediska soukromého a veřejného práva s důrazem na prolínání těchto norem. Vymezit pojem nekalá reklama může být problematické, protože vymezení samotného pojmu reklama je náročné. Legální definice reklamy se nachází v zákoně o regulaci reklamy, který lze považovat za základní pramen regulace reklamy veřejným právem. Další legální definici reklamy lze najít v zákoně o provozování rozhlasového a televizního vysílání, který reguluje reklamu v televizním a rozhlasovém vysílání a reklamu vysílanou prostřednictvím zvláštních přenosových systémů, např. internetu. Vymezení nekalosti (a tím nepřímo i nekalosti reklamy) se nachází v obchodním zákoníku. Nekalost je vyjádřena pomocí generální klauzule. Nekalou reklamu tak lze charakterizovat jako aktivitu, která naplňuje legální definici reklamy a zároveň naplňuje generální klauzuli proti nekalé soutěži. Má práce se věnuje těmto aktivitám a boji proti nim. Rigorózní práce je rozdělena do tří rozsáhlých kapitol. První kapitola se zabývá historickým vývojem nekalé reklamy a stávající právní úpravou tohoto fenoménu z mezinárodního, evropského a zejména z lokálního hlediska. V této kapitole jsou...
Guerilla marketing a jeho právní a reklamní aspekty
Nosková, Zuzana ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Tématem této diplomová práce je "Guerilla marketing a jeho právní a reklamní aspekty". Guerilla marketing je druh marketingového nástroje používaný při netradičních, inovativních a někdy až šokujících reklamních kampaních. Součástí práce je analýza právního prostředí upravující tuto oblast. Právní úprava reklamy v českém právním řádu spadá jak pod veřejnoprávní, tak i soukromoprávní regulaci. V rámci práce byl proveden průzkum dotazníkovým šetřením s běžnou veřejností se zaměřením na obecnou znalost pojmu guerilla marketing. Další část výzkumu proběhla s odborníky z praxe komunikačních agentur a byly zpracovány jejich názory na situaci aktuálního dění na reklamním trhu. Praktická část je zakončena komparací českého právní úpravy reklamy s úpravou v americkém právu.
Ochrana podnikatele před nekalosoutěžním jednáním konkurence v obchodní činnosti
Bílková, Kristýna
Abstrakt Bílková, K., Ochrana podnikatele před nekalosoutěžním jednáním konkurence v obchodní činnosti, bakalářská práce, Brno 2015. Bakalářská práce se zabývá ochranou podnikatele před nekalosoutěžním jednáním konkurence v obchodní činnosti. Práce je rozdělena do dvou částí -- literární přehled a vlastní práce. V teoretické části objasňuji pojmy jako hospodářská soutěž, nekalá soutěž, generální klauzule a jsou vymezeny jednotlivé skutkové podstaty nekalé soutěže. Dále je pojednáno o právní a mimoprávní ochraně podnikatele, kde uvádím jak právní, tak i mimoprávní prostředky ochrany. V praktické části jsou uvedeny vybrané případy nekalosoutěžního jednání. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro podnikatelskou sféru.
Nekalosoutěžní jednání podnikatele v obchodní činnosti vůči spotřebiteli
Osvítilová, Andrea
Osvítilová, A. Nekalosoutěžní jednání podnikatele v obchodní činnosti vůči spotřebiteli. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Tato bakalářská práce popisuje problematiku nekalé soutěže prováděnou podnikatelem vůči spotřebiteli. V teoretické části jsou shrnuty a vysvětleny základní pojmy, jako je generální klauzule nekalé soutěže, účastníci nekalosoutěžního vztahu, dále jsou popsány zákonné skutkové podstaty nekalé soutěže, možnosti ochrany ze soukromoprávního či veřejnoprávního hlediska. Teoretická část je doplněna o tzv. soudcovské skutkové podstaty nekalé soutěže, které nejsou obsaženy v žádné právní úpravě. V praktické části jsou uvedeny a podrobněji zkoumány konkrétní příklady nekalého jednání podnikatele a následně jsou pro spotřebitele vyvozena příslušná doporučení.
Vybrané skutkové podstaty nekalé soutěže v rámci generální klauzule
Jakubíčková, Věra ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Cupka, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá nepojmenovanými (soudcovskými) skutkovými podstatami nekalé soutěže, jako je lavina, prémiování, obtěžování spotřebitele, projevy nekalé reklamy atd. Dále je nastíněn vývoj nekalé soutěže, subjekty nekalé soutěže a rozebrána generální klauzule. V následujících kapitolách je pojednáno o vztahu ke směrnici o nekalých obchodních praktikách a soukromoprávních prostředcích ochrany proti nekalé soutěži. Autorka se věnuje i plánované právní úpravě nekalé soutěže v novém občanském zákoníku a navrhuje změny de lege ferenda.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.